• Pret: 69,00 lei

• Cod produs: 010912
  • Stoc: În stoc
  • Autor:  Richard N. Soulen, R. Kendall Soulen
Adaugă la favorite
Descriere

Lexiconul se adresează studentului aflat la nivel de începător sau intermediar in studiul critic al Bibliei. Cartea este concepută să-l ajute pe student in două moduri. Mai întâi, ea poate fi utilizată ca dicţionar, pentru a fi consultată ori de căte ori cititorul întâlneşte pentru prima dată un nume, un termen sau o abreviere fără nicio identificare, explicaţie sau ilustraţie lămuritoare, sau atunci când cititorul i-a uitat sensul. In al doilea rând, ea poate fi folosită ca ghid pentru a dobândi o privire de ansamblu iniţială, cititorul orientându-se astfel în domeniul criticii biblice in ansamblul ei. In urma citirii celor mai importante articole despre "critica biblică", "hermeneutică" şi "interpretare teologică" şi a folosirii Diagramei interpretării biblice aflate la sfârşitul cărţii, cititorul îşi poate forma o imagine cu privire la istoria şi dezvoltarea criticii biblice moderne şi la relaţia ei cu formele de interpretare pre- şi postcritice.

Am ales să includem, pe lângă termenii frecvent întâlniţi, şi câţiva care, cândva, au fost folosiţi in mod curent, dar astăzi sunt cât se poate de depăşiţi (ex: critica radicală), atât pentru că termenii respectivi încă mai umplu paginile unor lucrări importante din anii trecuţi, putând să-l dezorienteze pe studentul începător, dar şi pentru că includerea lor ne permite să aducem informaţii cu privire la cât de schimbător este peisajul studiilor biblice. Cât despre definiţiile înseşi, intenţia a fost în permanenţă aceea de a prezenta diverse probleme complexe cât mai clar şi mai succint posibil, fără a face rabat de la acurateţe, şi de a oferi sugestii utile pentru continuarea studiului. Lexiconul este o primă referinţă, nu una finală.

Cuprins:

Prefaţă la ediţia a treia

Prefaţă la ediţia a doua